Introductie
Heb jij al ervaring in HR administratie en ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Hou je van de dynamiek van een internationale onderneming? Dan is deze vacature voor HR & Payroll Administrator helemaal iets voor jou!
Functie
Spring Professional is op zoek naar een HR & Payroll Administrator voor onze internationale klant in de regio van Zaventem. Als HR & Payroll Administrator adviseer jij HR Business Partners, managers en medewerkers inzake payroll en Belgische sociale wetgeving. Je bent samen met de Payroll & Benefits Specialist verantwoordelijk voor alle gerelateerde payroll processen (loonadministratie & gerelateerde administratie van extralegale voordelen) voor het EMEA hoofdkantoor en de verschillende locaties. Jouw personeelsbestand omvat voornamelijk bedienden, maar ook ondersteuning van de arbeiders is soms vereist. Aangezien de HR-processen, -tools en -diensten voortdurend evolueren, neem je een actieve rol op in verschillende HR-gerelateerde projecten en lever je input van onschatbare waarde om de administratieve en payroll-processen te verbeteren. Je bent het eerste aanspreekpunt voor werknemers met vragen over payroll, benefits en sociale wetgeving, en je speelt een actieve rol in het onboardingproces van nieuwkomers. Een aantal van jouw verantwoordelijkheden zijn onder andere: ADMINISTRATIE Beheren van de algemene HR-administratie & procesdocumenten voor medewerkers, inclusief continue verbetering Zorgen voor correcte aansluiting van de werknemer bij de hospitalisatie- en collectieve verzekering Verwerken van aanvragen voor ouderschapsverlof en tijdskrediet Melden van arbeidsongevallen Coördinatie van de onboarding en offboarding van werknemers Voorbereiden van alle documenten met betrekking tot sociale en fiscale audits (interne/externe audits en onderzoeken) Assistentie verlenen aan managers en werknemers bij het oplossen van problemen op het gebied van werknemersrelaties; beschikken over een goede kennis van de relevante arbeidswetgeving en het vermogen om te adviseren in lijn met het lokale beleid PAYROLL Samen met de Payroll & Benefits Specialist ben je verantwoordelijk voor de Belgische en Nederlandse payroll voor +500 medewerkers. Dit houdt in Bijhouden van de loon- en urenadministratie in het HR-systeem om ervoor te zorgen dat de informatie up-to-date en accuraat is Verzamelen, controleren en invoeren van payroll informatie om de payroll cyclus voor te bereiden Informatie verstrekken en vragen van werknemers beantwoorden over payroll gerelateerde zaken Maandelijkse loonsafsluit Jaarlijkse vakantie saldi HR/FINANCIËN Beheer van herfacturering van salaris- en personeelsgerelateerde kosten aan andere entiteiten Salarisadministratie BENEFITS Coördineren van verschillende bonusbetalingen Ondersteuning van het Rewards Team bij de jaarlijkse merit review en het jaarlijkse incentive proces HR PROJECTEN Initiëren, coördineren en implementeren van HR procedures en beleid
Functie-eisen
De HR & Payroll Administrator die wij zoeken, beschikt over volgende kwaliteiten: Je hebt al een eerste ervaring in HR administratie. Kennis van sociale wetgeving is een sterke plus. Je hebt een goede kennis van Excel. Ervaring met SuccessFactors Employee Central is een pluspunt. Je spreekt vloeiend Nederlands en hebt goede kennis van het Engels. Je bent sterk analytisch. Je hebt sterke mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden en kan samenwerken met verschillende teams en leveranciers. Je bent pro-actief, hands-on, flexibel, leergierig.
Aanbod
What’s in it for you? Je krijgt meteen een vast contract van onbepaalde duur. Je komt terecht in een ambitieuze internationale omgeving met tal van doorgroeimogelijkheden zowel nationaal als internationaal. Je krijgt een aantrekkelijk salaris met heel wat extralegale voordelen. Je hebt de mogelijkheid om te werken in een flexibel uurrooster en 3 dagen/week thuiswerk. Wil je graag meer info, contacteer ons dan snel: heleen.de.bruyn@springprofessional.be 02 464 29 69 Spring Professional Belgium beheert deze vacature voor de klant. Wij maken onderdeel uit van de Adecco Group en zijn gespecialiseerd in Contracting, Perm Placement en Freelancing. Ons team legt de focus op volgende domeinen : Customer Service, Marketing, Sales, Communication, Finance, Office & Human Resources.